Innovatsioon: Peavaluäpp Migrevention aitab kiirendada patsiendi teekonda tervishoiusüsteemis

Millega on tegemist? 

Migrevention on 2020. aastal Eesti peavaluspetsialistide ja -patsientide poolt loodud tervishoiutehnoloogia ettevõte, mille tooteks on digitaalne peavalukliinik, mis pakub tarkvaralahendusi nii peavalu patsiendile, spetsialistile kui ka olemasolevatele (peavalu)kliinikutele.  

Kes on äpi kasutajad? 

Migreventioni kasutajarakendus on Eesti kõige kasutatum digitaalne peavalupäevik. Aina enam inimesi jõuab koos rakendusse sisestatud peavaluandmetega perearsti ja neuroloogi vastuvõtule. Patsient saab peavalusid jälgida digitaalse kalendri abil, märkides üles episoodid, võetud ravimid ja muud episoodidega seotud asjaolud. Äppi kasutavad peamiselt naisterahvad, suurim vanusegrupp 25–35. Rohkem kui 40% äpi kasutajatest kannatab migreenide käes iganädalaselt ja u 10% kasutajatest on kroonilise migreeni tunnustega. Äpi loojate sõnul kiirendab digitaalse peavalupäeviku kasutamine patsiendi teekonda tervishoiusüsteemis. 

Milline tulevik äppi ootab? 

Äpi arendajad tegelevad praegu harivate veebiseminaride korraldamisega, et üha enam inimesi saaks lahendusest abi.  

 Kliinikutele luuakse spetsialisti töölauda, mille abil saavad spetsialistid patsienti nõustada ja tema raviteekonda jälgida.  

 Migreventioni toodet arendatakse pidevalt edasi. Meeskond on võtnud sihiks tuua turule meditsiiniseade, mis pakuks diagnostilist ja ravituge.  

Kuidas Migrevention Eesti tervishoidu toetab? 

Äpi loojate sõnul on Migrevention praegu ja tulevikus oluline vahelüli patsientide, spetsialistide ja kliinikute koostöös. Väärtust soovitakse pakkuda kõigile osapooltele esmaste peavalude raviteekonnal. Ühtlasi on siht tuua tervishoiusüsteemi tarkvaralahenduste kaudu innovatsiooni ning arendada seeläbi kogu tervishoiutehnoloogia ökosüsteemi.  

Viimased uudised

Terminitöö – töö õenduse kui valdkonna parema mõistmise ja nähtavuse nimel

Õdede erialaseid termineid kajastavad sõnakogud, mille aluseks on terminitöö.

Tõlketeenuse korraldamine tervishoius – mida Eesti saab õppida USA-lt?

Katerina Maadla tutvus USAs sealse tervishoiutõlke korraldusega.

Hooldustöö südames on märkamine ja mõistmine

Aasta hooldustöötaja ulatab abikäe, leiab lahenduse ja toetab.

Katti Kõrve: meeskond on sinu kallim vara

Inimestele tuleb alati öelda, kui nad midagi hästi teevad.

Regyta Eriste: õendus vajab tarkust ja õiget suhtumist

Kõik ei lähe magistriõppesse, aga õppida ja uurida saab alati.

Eriõdedel on tervishoius kanda aina vastutusrikkam roll

Eriõdede iseseisvad vastuvõtud EMOs – ootejärjekorrad vähenevad ja inimene saab kiiremini abi.